Rynek Infrastruktury
Nowelizacja uchwały wynika z wprowadzonych zmian dotyczących aktualizacji wartości i realizacji programu wieloletniego na lata 2008-2013. Chodzi przede wszystkim o dostosowanie środków finansowych do realnego przebiegu procesu budowlanego zgodnego z planem finansowym wykonawcy oraz o urealnienie kosztów budowy falochronu, w tym m.in. o prace polegające na oczyszczeniu terenu budowy z materiałów niebezpiecznych oraz prace związane z wydobywaniem obiektów zabytkowych.
Biorąc pod uwagę złożoność procesu budowlanego oraz specyfikę inżynierii hydrologicznej, dwa istniejące do tej pory załączniki (Harmonogram realizacji programu i Kosztorys zbiorczy programu) połączono w jeden Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji programu.
Celem programu jest wybudowanie falochronu osłonowego dla terminala LNG w Świnoujściu. Falochron będzie miał długość ok. 3 tys. metrów i - wraz z istniejącym falochronem wschodnim, do którego dobudowana zostanie 250-metrowa ostroga zabezpieczająca przed falowaniem - utworzy półotwarty akwen. Port będzie obsługiwał statki o długości do 315 m, w tym gazowce LNG o zanurzeniu do 12,5 m oraz inne statki o zanurzeniu 13,5 m.
Przewiduje się, że do końca 2012 r. ukończone zostaną podstawowe roboty budowlane, zakończenie robót czerpalnych przewiduje się na koniec marca 2013, a uzyskanie pozwolenia na użytkowanie nastąpi do końca 2013 r.
Koszt budowy falochronu wyniesie 1.016.754 tys. zł.
Zbudowanie falochronu osłonowego w Świnoujściu pozwoli obsługiwać większe jednostki pływające, w tym gazowce LNG. Ponadto inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe portu, a zbudowanie terminala dla odbioru skroplonego gazu ziemnego wpłynie na poprawę bezpieczeństwa energetycznego kraju.